درباره وبلاگ


این وب سایت با هدف آشنا ساختن اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته های مختلف به ویژه دانشجویان کتابداری با مبحث مهم پایگاه های اطلاعاتی راه اندازی شده است؛ چرا که امروزه این افراد در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و کتابخانه ها برای تأمین مقالات و مطالب مورد نیاز برای تحقیقات خود نیاز دارند تا اولاً این پایگاه‌ها را بشناسند و ثانیاً چگونگی استفاده یا جستجو در آن‌ها را بدانند. مسلماً شما عزیزان با ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده‌تان می‌توانید در راستای بهبود و ارتقاء هر چه بیشتر و بهتر این وب سایت به بنده کمک نمایید.

مدیر وب سایت : امیر رمضانی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پرتال معرفی پایگاه های اطلاعاتی
معرفی و راهنمایی استفاده از پایگاه های اطلاعاتی و منابع علمی آنلاین
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
برای اکثر مردم ، کتاب الکترونیکی چیزی است که شما هنگام استراحت در ساحل آن را بارگیری می کنید. اما برای بازاریاب ها یک کتاب الکترونیکی فرصتی است برای ارائه بینش دقیق در زمینه تخصص ، ارتقاء شهرت آنها و از همه مهمتر برای تولید نکات جدید.


با وجود این مزایا ، قالب eBook هنوز هم می تواند برای بازاریابان کمی دلهره آور به نظر برسد و این بیشتر به دلیل این تصور است که کتابهای الکترونیکی برای ناشران و نویسندگان حرفه ای محفوظ است که زندگی خود را از نوشتن کتاب می کنند. در این مقاله تفاوت اصلی بین یک کتاب بازاریابی و یک کتاب الکترونیکی سنتی در تلاش برای برطرف کردن برخی از اسطوره هایی که بازاریابان را از راه اندازی کمپین eBook خود باز می دارد ، برجسته خواهد کرد. ما به تعدادی از ویژگیهای اصلی خواهیم پرداخت که به این سوال پاسخ می دهند: کتاب الکترونیکی بازاریابی محتوا چیست؟

قالب
طیف وسیعی از انواع فایلهای مختلف برای یک کتاب الکترونیکی شامل epub ، mobi ، PDF و HTML5 وجود دارد اما نام آنها چند است. در حالی که در ابتدا این ممکن است گیج کننده به نظر برسد ، مهم است که به یاد داشته باشید که نیازی به انتشار در همه این قالب ها ندارید - باید یکی را انتخاب کنید که متناسب با محتوای شما ، اهداف تجاری و مخاطبان شما باشد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید ویدیوی تعبیه شده را در کتاب الکترونیکی خود قرار دهید ، باید از PDF جلوگیری کنید زیرا از عناصر چندرسانه ای پشتیبانی نمی کند.

آیکون های فرمت های مختلف کتاب

در اینجا اجمالی سریع از هر قالب وجود دارد:

PDF
فرمت PDF برای اکثر مردم آشنا است ، تولید آن آسان است و برای طیف گسترده ای از چیزهای آنلاین ، نه فقط کتابهای الکترونیکی استفاده می شود.

نرم افزار: کنترل کامل طراحی و هیچ نرم افزار خاصی برای خواندن لازم نیست.
نکته: اندازه چندرسانه ای نیست و اندازه پرونده ها می تواند بسیار بزرگ باشد.

HTML5
این فرمت معمولاً برای وب سایتها مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین مانند PDF آن فقط یک فرمت کتاب الکترونیکی نیست.

Pro: بارهای سریع بار و فرصتی برای اضافه کردن عناصر تعاملی.
Con: همیشه برای بارگیری و ذخیره آفلاین در دسترس نیست.

موبی
این فرمت پرونده محبوب ترین خواننده کتاب الکترونیکی است - Kindle.

Pro: شما می توانید کتابهای الکترونیکی خود را در فروشگاه Kindle بفروشید.
Con: مردم برای خواندن کتاب شما به یک Kindle نیاز دارند.

ابی
بیشتر کتابهای الکترونیکی سنتی در این قالب منبع باز منتشر می شوند.

نرم افزار: ایجاد نسبتاً آسان.
Con: گزینه های محدود برای طراحی جذاب.

بازاریابی کتابهای الکترونیکی معمولاً در قالب pdf یا HTML5 دیده می شوند زیرا برای خواندن آنها نیازی به نرم افزار تخصصی ندارند. این به حداکثر رساندن مخاطب برای کتاب شما کمک می کند زیرا شما نمی توانید کسی را که صاحب خواننده کتاب نمی باشد ، مستثنا کنید.

در اینجا یک جدول مفید وجود دارد که محدودیت های هر قالب را نشان می دهد:

جدول نشانگر مزایا و محدودیت های هر قالب الکترونیکی

قیمت
تفاوت اصلی بین یک کتاب الکترونیکی بازاریابی و یک کتاب الکترونیکی سنتی ، برچسب قیمت است. در بیشتر مواقع ، بازاریابان در ازای دریافت کتاب خود درخواست پرداخت نمی کنند - درعوض ، یک آدرس ایمیل ساده کافی خواهد بود. این برای همه خوب است - خواننده به صورت رایگان محتوای با کیفیت می گیرد و نویسنده برای فعالیت های آینده بازاریابی آدرس ایمیل جدید دریافت می کند.

تصویر یک سکه روی یک میز

این بدان معنا نیست که کتابهای الکترونیکی رایگان از ارزش پرداخت کمتری دارند. بازاریابان B2B مانند Hubspot ، Intercom و Kapost محتوای مفصلی و کاملاً تحقیقاتی را در اختیار شما قرار می دهند که کاملاً با کتابهای گران قیمت تجاری که در طول سالها خریداری کرده ام ، کاملاً تحقیق شده است.

استثناها
البته برخی موارد استثنا در مورد قانون رایگان در مقابل پرداخت کتاب الکترونیکی نیز وجود دارد - ناتان بری به عنوان مثال از کتابهای الکترونیکی خود برای بازاریابی و ایجاد درآمد استفاده می کند. اگر قصد فروش کتاب الکترونیکی خود را دارید می توانید از ابزاری مانند Gumroad استفاده کنید که تمام پردازش کارت اعتباری ، ذخیره سازی فایل ها و تحویل آنها را کنترل می کند.

با توجه به این موضوع ، بعید است که با فروش کتاب بازاریابی بتوانید درآمد کسب کنید ، مگر اینکه قبلاً یک وفاداری داشته باشید. البته استفاده از کتاب الکترونیکی برای ایجاد موارد زیر دشوار خواهد بود در صورت شارژ کردن افراد به خاطر آن. اگر می خواهید با خرید کتاب الکترونیکی مشاغل اشتیاق داشته باشید ، توصیه می کنم با یک سری کتابهای الکترونیکی رایگان شروع کنید تا ببینید مخاطبان شما اشتیاق به نسخه پولی را دارند یا خیر.

طرح
این نکته مهمی است. بازاریابی کتابهای الکترونیکی در درجه اول به عنوان کمکهای یادگیری مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین باید از تصاویر بصری درگیر شوند و از تصاویر برای نرم شدن مطالب و توضیح ایده های پیچیده استفاده کنند. در مقابل ، کتابهای الکترونیکی سنتی اکثرا متنی هستند که کمی در راه طراحی و دکوراسیون اضافی وجود دارد.

شما می توانید تفاوت بین یک کتاب الکترونیکی بازاریابی و یک کتاب الکترونیکی سنتی را در تصویر زیر مشاهده کنید. ترجیح می دهید به عنوان یک منبع یادگیری استفاده کنید؟ کدام یک از مخاطبان شما احتمال بیشتری برای پاسخگویی دارند؟

یک عکس کنار هم از یک کتاب الکترونیکی سنتی و یک کتاب بازاریابی

چندین فاکتور وجود دارد که برای ایجاد یک کتاب الکترونیکی ترکیب می شوند. از جمله رنگ ، عکاسی ، چیدمان صفحه و تایپوگرافی. و این جایی است که بسیاری از بازاریاب گیر می کنند. از آنجا که در حالی که اکثر مردم می توانند طرحی بد را از یک مایل دور پیدا کنند ، ایجاد طرح خوب از ابتدا دشوار است.

متأسفانه ، کار با طراحان حرفه ای بطور منظم می تواند اثبات کند که هم زمان با چندین تکرار مورد نیاز قبل از آماده شدن محصول نهایی ، بسیار گران و وقت گیر است. این مشکل توسط یکی از بازاریابی که اخیراً با او صحبت کردم خلاصه شده است:

"... به عنوان یک فرد بازاریابی ، یکی از بزرگترین موانع من برای اجرای برنامه های من ، درگیر شدن از یک تیم طراحی / خلاق است. طراحان یک سرویس عالی را انجام می دهند ، اما از آنجا که من هیچ مهارت طراحی واقعی ندارم ، همیشه پس از پایان پروژه به تیم خلاق ، کمی از بیرون دور می شوم. "

این روزها تعدادی ابزار وجود دارد که کمک می کند تا طراحی مناسب کمی در دسترس بازاریابان قرار بگیرد. ابزاری مانند Canva و Beacon هر دو هدف ساده سازی اصول طراحی پیچیده را دارند تا بازاریابان بتوانند به سرعت طرح های حرفه ای را ایجاد کنند بدون اینکه لزوماً تئوری پشت آن را درک کنند.

کتابهای الکترونیکی و SEO
کتابهای الکترونیکی معمولی را می توان در فروشگاه های کتاب دیجیتال مانند آمازون یا iTunes یافت. در حالی که بازاریابی کتابهای الکترونیکی به طور کلی در وب سایت شرکت برگزار می شوند - مانند این بخش منابع وب سایت Kissmetrics .

هدف شما به عنوان بازاریاب قرار دادن مطالب خود در جایی است که مخاطبان شما به احتمال زیاد می توانند آن را پیدا کنند. از آنجا که مردم در جستجوی مشکلی هستند که سعی می کنند به جای عنوان کتاب ، آن را حل کنند ، منطقی است که کتاب شما را در وب باز و نه در یک بازار بسته مانند آمازون در دسترس کنید.

محتویات موجود در هر دو قالب PDF و HTML5 توسط موتورهای جستجو نمایه می شوند ، در حالی که epub و mobi نمی توانند. این نکته مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد - اگر می خواهید مطالب خود را به افراد خارج از شبکه اصلی شما پیدا کند ، باید به جستجوی بهینه باشید.

ارسال بهینه سازی را کلیک کنید
خود میزبانی کتابهای الکترونیکی به شما امکان انعطاف پذیری بسیار بیشتری را در چگونگی تشویق مردم به بارگیری آن می دهد. از آنجا که شما در کنترل کامل طرح ، کپی و طراحی هستید ، می توانید این موارد را بهینه سازی کنید تا بارگیری ها را بهینه کنید. بازارهای بسته بدیهی است که به شما آزادی یکسان نمی دهند.

عصاره های کوتاه از کتاب و توصیفات از خوانندگان خوشحال همه به ترغیب مردم به کیفیت محتوای شما قبل از اینکه متعهد به بارگیری آن شوند ، کمک می کند. حتی برای یک کتاب رایگان مهم است که درمورد ارزش پیشنهادی خود توضیح دهید ، در غیر این صورت افراد به هیچ وجه بعید نیست که بارگیری کنند. برای راهنمایی در مورد چگونگی بهینه سازی صفحه فرود eBook برای تبدیل ، این مقاله را توسط تیم در Unbounce بررسی کنید .

اندازه گیری موفقیت
اگر در حال ساختن یک کتاب الکترونیکی بازاریابی هستید ، احتمالاً شما در لیست پرفروش ترین فهرست نیویورک تایمز نیستید ، بلکه موفقیت شما به روشی متفاوت تعیین می شود. بارگیری ، تولید منجر شده و افزایش رسانه های اجتماعی زیر ممکن است برخی از اهدافی باشد که شما برای کمپین eBook خود تعیین کرده اید.

اگر در حال تولید یک کتاب الکترونیکی به منظور تولید سرب هستید ، مهم است که به یاد داشته باشید که نمی توانید داده ها را از طریق بازاری مانند آمازون انجام دهید. در حالی که شما قادر خواهید بود تعداد افراد را بارگیری کنید ، اما نمی توانید ببینید که چه کسانی هستند یا به اطلاعات تماس آنها دسترسی ندارند.

اگر می خواهید کتاب الکترونیکی خود را به عنوان مشوق مردم برای پیوستن به لیست پستی خود ارائه دهید ، سپس صفحه فرود یا ویجت ضبط داده بهترین دوستان شما هستند. اتمام Sumo.com برای طیف وسیعی از گزینه ضبط داده ها است که بسیار آسان به ادغام با وبلاگ شما.

از طرف دیگر ، اگر هدف شما این است که توییتر خود را دنبال کنید ، ممکن است بخواهید با یک توییت پرداخت را پرداخت کنید . این ابزار مفید خوانندگان را وادار می کند پیوند ارجاع به کتاب الکترونیکی شما را توییت کنند قبل از اینکه بتوانند آن را بارگیری کنند. یک روش مفید برای کمک به کتاب الکترونیکی شما ویروسی است زیرا می توانید به دنبال کننده های خواننده خود و همچنین خودتان ضربه بزنید.

نتیجه
بنابراین ، یک کتاب بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی کتابهای الکترونیکی و کتابهای الکترونیکی معمولاً از لحاظ طول ، طراحی و نوع محتوا متفاوت است. اگر قصد دارید یک کتاب الکترونیکی را برای اهداف بازاریابی ایجاد کنید ، این روند می تواند بسیار ساده باشد ، فقط به یاد داشته باشید که فرمت فایل ، کانال های طراحی و توزیع ، همگی مطابق با اهداف تجاری و مشتری شما هستند.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
   
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو